Integritetspolicy

Personuppgiftsansvar

Regionteater Väst AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter på denna webbplats och i teaterns dagliga arbete. Information om hur du kontaktar oss finns under rubriken ”Kontakta oss” längst ner på sidan.

Behandlingen av personuppgifter

Vår målsättning är att du skall kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att skydda dina personuppgifter. All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna i EU/EES General Data Protection Regulation 2016/679 (GDPR).

När och hur sker behandling av personuppgifter?

Personuppgifter (namn, telefonnummer och e-post) sparas för att vi skall kunna utföra vårt uppdrag. Detta gäller kontaktpersoner för olika former av samarbetspartners, t. ex. kommuner, skolor och liknande. Uppgifterna raderas vid inaktualitet.

Personuppgifter (namn, telefonnummer och e-post) som lämnas i samband med anmälningar till lärarträffar, föreställningar och seminarier sparas bara så länge som det krävs för administrationen. I de fall vi tar betalt för tjänsten sparas fakturaunderlaget enligt gällande bokföringsregler.

Personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-post) som lämnas i samband med beställningar av broschyrer eller marknadsföringsmaterial sparas bara så länge som krävs för att kunna göra utskicket eller beställningen. I de fall vi tar betalt för materialet sparas fakturaunderlaget enligt gällande bokföringsregler.

Personuppgifter (namn och e-post) som lämnas i samband med prenumerationer av våra informationsutskick sparas bara så länge som du är prenumerant. När du avanmäler dig raderar vi dina personuppgifter.

När du söker lediga tjänster, skickar in intresseförfrågningar avseende anställning hos oss, vill bli kontaktad av oss eller liknande använder vi dina personuppgifter för det ändamål för vilka du lämnat dem.

Dina personuppgifter lagras inte längre än nödvändigt för att kunna uppfylla ändamålen med behandlingen såsom de beskrivs i denna policy. Dina personuppgifter gallras eller anonymiseras när de inte längre är relevanta för de ändamål som de har samlats in för.

Bild och film

Nödvändiga samtycken har inhämtats för samtliga bilder och filmer som används av Regionteater Väst.

På vår webbplats används "cookies". "Cookies" är små textfiler som lagras på besökarens dator och som bland annat sparar personliga inställningar och gör det möjligt att följa vad besökaren gör på webbplatsen. Det finns två olika typer av "cookies". Den ena är "sessions-cookies" som används under den tid besökaren är aktiv på webbplatsen. Dessa cookies sparas bara temporärt i besökarens dators arbetsminne och tas automatiskt bort när besökaren stänger sin webbläsare. Den andra är "varaktiga cookies", som används för att tala om för besökaren vad som hänt på webbplatsen sedan denne besökte webbplatsen sist samt för att känna igen återkommande användare och komma ihåg vilka uppgifter som tidigare lämnats.

Vi upprättar statistik över antal besök, antal gånger enskilda sidor läses, vilka webbadresser besökarna kommer ifrån och vilka sökmotorer och sökord som används för att komma in på vår webbplats. Syftet härmed är att ge oss en uppfattning om hur vi kan förbättra vår webbplats. Således samlar vi in uppgifter om domännamn, webbläsare och operativsystem, tidpunkt då du gick in på vår webbsida och varifrån du eventuellt länkade dig in.

Länkar

På Regionteater Väst webbplats regionteatervast.se förekommer länkar till andra webbplatser. Denna policy gäller inte för dessa webbplatser. Du bör ta del av dessa webbplatsers integritetspolicy innan du lämnar ut dina personuppgifter.

Samtycke

Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.

Rätt att begära information

Du har rätt att gratis, en gång per kalenderår, efter skriftlig egenhändigt undertecknad ansökan, erhålla besked om vilka personuppgifter om dig som behandlas. Din skriftliga begäran skall skickas till Regionteater Väst, se kontaktuppgifter nedan.

Anser du att personuppgift om dig är felaktig ber vi dig vänligen kontakta Regionteater Väst så att rättelse kan vidtas.

Kontakta oss

Om du har frågor om vår integritetspolicy eller vår behandling av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på info@regionteatervast.se.

Vill du begära ut dina personuppgifter använder du följande adress:

Regionteater Väst AB
Strömstadsvägen 41